Saturday, July 4, 2009

Pengalamanku di hospital...

Smlm keluar hantar emak aku gi check up hospital. Setiap tiga bulan memang ader check up kat SGH. Selalunye Ibu aku yang hantar, tapi semalam Ibu aku terpaksa kerja. So I have to send emak gi hospital insted of Ibu. Dahlah aku nie jenis org yg tak suka jumpa doctor atau gi hospital. Tak tau lak kenapa. hehe... Ade2 je kan aku nie. Banyak nah pantang larang. huhu..

So appointment pkol 2.10p.m. Tp aku sampai lambat around 2.30p.m. Al-maklum jelah nak solat zohor smue pastu baru keluar rumah kan. And sekarang nie tahu jelah ade penyakit H1N1, so kalo nk masok hospital tu kenalah pakai pelitup. Rimas aku dibuatnye. Mcm suffocate gitu.

Haiz... I thought cepat lah habis sebab cuma tengah jumpa doctor dgn ambil ubat je. Tp bile dah selesai nak ambil ubat ader plak halnya. Org pharmacy tu cakap tak leh ambil ubat dulu sebab ubat tu mahal and emak aku kene jumpa welfare dulu mintak confirmation lah. For the info emak aku mintak welfare so tk kene bayar duit jumpa doctor dgn duit ubat. Kirakan free ah. But nak mintak welfare nie bknnye senang. So nak dijadikan cite aku pon menuju ke welfare nye tempat kena buat appointment. Boleh tetido aku tunggu dari satu tempat sampai ke satu tempat. Dahlah nak tunggu tu kalo sekejap tkpelah nie lama. Ishish...

Pastu bnyk plak soalan si pompan nie. Tanya itu dan ini. Manelah aku tau. Baru aku hantar emak aku nie. Dier da tanye soalan macam2. So aku senang je jawab "I don't know anything because before this my mother who send her to hospital. How should I know." hehe... Emak aku lgk lah tak tau. Dahlah pompan tu ckp org putih, emak aku mane lah faham. In the end dapat jugak aku ambil ubat emak aku. Punyalah susah.

Sampai rumah dalm pkol 7.00. Dalam perjalanan balik rumah tu sampai tetido aku dalam bas. Sampai je rumah selesai solat semua aku pon teros menuju ke katil aku dan tido. Penat semacam lah. Emak aku pon ketawa kan aku. Padahal baru hantar emak aku gi hospital je dah penat semacam. Tak tau kenapa. hehe...;-)

No comments:

Post a Comment

Background